Äntligen har bilen fått nytt (temporärt) hem! :)

Vill börja med att tacka mina föräldrar och även mina svärföräldrar för hjälpen vid flytten från Oxelösund till Norrtälje.

Lyckades även (efter mycket "om och men", j*vla rost!) montera av bilens båda framskärmar. Bilderna nedan säger väl det mesta :)




Japps, då var bilen uppvinschad på släpet! Först stod den dock med fronten mot dragbilen, men vi märkte att släpet blev aningen framtungt, så vi bestämde oss för att rulla ner bilen igen och vinscha upp den med baken före :)



Efter en 20 mil lång bilresa är vi äntligen framme vid det nya hemmet :)



Här får den stå ett tag framöver.



Det var INTE såhär mörkt när jag började skruva av framskärmarna kan jag ju säga :P Rosten, i samband med ett par väldigt svåråtkomliga skruvar, gjorde att det hela tog lite längre tid än väntat att lossa skärmarna :P



Alla skruvar lossade här förutom en besvärlig bultrackare framtill, under kofångaren. Den satt som berget och blev tillslut rund och fin efter många försök med spärrnyckel. En "grispitt" (vet faktiskt inte vad de heter på riktigt) gjorde susen dock!


Se så glad jag är! Första cancerbölden avlägsnad!




Vänster hjulhus, fram. Lite rost, såklart :P


Såhär såg det ut i höger hjulhus, fram. Bilden skulle egentligen behöva vridas 90 grader åt höger för att göra sig själv rättvis, men men, denna får duga för nu.

--------------------------------------------------------

Längre än sådär kom jag inte ikväll :( Vid denna första anblick kan jag väl säga att det blir till att lära sig att svetsa, men det ser jag inte som ett hinder - snarare som en jävligt häftig och rolig utmaning :)

Detta var allt för idag. Over and out! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0