Interiören utplockad; check!

Dessvärre glömde jag kameran hemma när jag var vid bilen och pillade, nu i helgen som var :( Jag får se till att knäppa en hel del bilder nästa gång jag besöker "Gurkan".

Fredagskvällen och lördagsförmiddagen dedikerades helt och hållet till "Gurkan", och visst fasiken blev det en hel del gjort! Båda framsätena och baksätet monterades ur. Golv- och ljudisoleringsmattor plockades ur/revs bort för att helt och hållet komma ner till plåten/golvet.

Det var en mycket vaker syn måste jag säga! Näst intill helt felfritt golv är ju alltid skönt :) Dessvärre är det ett hål rakt igenom vid det främre högra domkraftsfästet (detta visste jag om sedan tidigare), så här blir det till att svetsa. Bortsett från detta blev jag som sagt väldigt positivt överraskad! Det var knappt så man stötte på ytrost "där nere", så nu återstår det "bara" att kolla golvplåten underifrån så att allt ser OK ut där.

Nästa moment i processen lutar åt att bli svetsning faktiskt. Lite rolig fakta är att jag inte ens äger en svets och att jag aldrig i hela mitt liv tidigare har svetsat :P Men som man brukar säga, någon gång måste ju vara den första, och övning ger färdighet, så jag tänker bara kasta mig in i hetluften direkt :)

Detta var allt för den här gången. Bilder kommer nästa gång jag besöker pärlan.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0